Portokosten betalen

Online winkelen heeft vele voordelen maar ook nadelen.

Eén van de nadelen is het krijgen van mail berichten dat je een pakket hebt waar weinig portokosten over is betaald en of je die kan voldoen. De meeste van dit soort mails worden herkent door de maildiensten en belanden in de spam box/spam map en sommige komen in je inbox.

Om zoveel mogelijk geloofwaardig over te komen worden de emails net zo gemaakt alsof het echt van de postbedrijf is waardoor je toch nieuwsgierig wordt, dit wordt phishing genoemd. Wij gebruiken SPAM om het makkelijk te maken en te onthouden

Verwacht je een pakket en heb je een track and trace link ontvangen van de verzender?, gebruik dan alléén die link van de afzender.

Verwacht je geen pakket dan is het simpel om de email te verwijderen

Afbeeldingen van een pakket heb je niks aan omdat postbedrijven géén foto’s maken van je pakket, wel met briefpost, alleen daarvoor heb je een app nodig en een verificatie code wat naar je is verstuurd per post.

Waarom moet jij de portokosten betalen, dat is voor de verzender.

Neem geen pakketen aan van mensen die je niet kent

Doe zeker geen deur open voor post wat je niet verwacht, degene kan het later ook zelf ophalen bij een postkantoor en of een afspraak inplannen