Klantenkaart

Klantenkaart

Handig een klantenkaart, je kan er punten mee sparen, bij sommige winkels kan je zelf geld sparen zodat je een kleine vergoeding krijgt over je gespaarde bedrag, je kan punten verzilveren voor cadeaus, geld, waardebonnen enz.

Fraude met klantenkaarten komt veel voor, zo kan je op een bonuskaart van Albert Heijn korting krijgen maar ook geld sparen. Op social media wordt vaak een barcode getoond met als tekst eronder “met deze kaart krijg je extra veel korting”. Gebruik je de kaart dan betaal je een bedrag voor zijn spaartegoed, uiteindelijk ben je slachtoffer geworden.

  • Geef nooit je kaart aan een ander
  • Gebruik ook nooit een kaart van een ander.
  • Kaart kwijt en of gestolen, vraag een nieuwe aan, 9 van 10 keer wordt het ter plaats verstrekt aan je.
  • Je kaart is vaak gekoppeld aan jou privĂ© gegevens zoals je e-mail, beschouw het als persoonlijk eigendom
  • Ga niet in op telefoontjes met kortingen
  • Twijfel je ergens aan, bel zelf naar de klantenservice of ga zelf langs
  • Gebruik geen kaarten die je verstuurd krijgt bijvoorbeeld in je mail.
  • Klik niet op e-mails waar staat dat je gewonnen hebt.
  • Aan de deur wordt niks verkocht, kijk online zelf naar de voordelen
  • Heb je wel een klantenkaart nodig? Soms is het verstrekken van een klantenkaart om je gericht een aanbieding te sturen, vaak is het product al gekocht en is de mail puur om informatie over koopgedrag te weten en of te laten herinneren dat je weer eens een keer langs komt.